Είμαι παιδί και δεν ξέρω πώς να χειριστώ το άγχος μου

Το να μεγαλώνει κάποιος ένα παιδί το θεωρούσα και εξακολουθώ να το θεωρώ από τα πιο δύσκολα πράγματα στον κόσμο. Ειδικά όταν στρεσογόνες καταστάσεις στριμώχνουν και το γονιό αλλά ειδικά το παιδί. Γιατί ο ενήλικος θα βρει έναν τρόπο να το διαχειριστεί ακόμα κι αν δείχνει στο παιδί ότι όλα είναι υπο έλεγχο κι εσωτερικά βράζει. Το παιδί από την άλλη χρειάζεται καθοδήγηση. Και κατά τη γνώμη μου το να διδάξει ο μπαμπάς ή η μαμά ή και οι δύο πώς η σκέψη του παιδιού μπαίνει σε μια σειρά, αναγνωρίζει την πηγή το προβλήματος και πώς να λειτουργεί έπειτα είναι ένα από τα πιο απλά αλλά ταυτόχρονα ίσως και το πιο περίπλοκο. Το σημερινό άρθρο προτείνει κάποιες ιδέες για το πρώτο βήμα, το πως ηρεμούμε ένα παιδί.

1. κουμπί αυτόματης αγκαλιάς

Χωρίς τίτλο Χωρίς τίτλο1 Χωρίς τίτλο2

Η Louise Mallet για να βοηθήσει το γιο της στην πρώτη μέρα του σχολείου ζωγράφισε μια καρδιά στην παλάμη του παιδιού και μια στη δική της. Καθ’οδόν για το σχολείο μαμά και γιος κρατιόυνταν χέρι χέρι και το κουμπί «φόρτιζε». Όταν έφτασαν είπε στο παιδί ότι κάθε φορά που πατούσε το κουμπί εκείνο έστελνε μια αγκαλιά στον άλλον που είχε το δέυτερο κουμπί. Με αυτόν τον τρόπο ο γιος τηε είχε πάντα κατα νου ότι είναι αγαπητός και σημαντικός και αυτό τον κρατούσε ήρεμο.

 

2. Εργαλείο ελέγχου αναπνοής.

breathetool1breathetool

Βάφοντας καλά ένα χαρτόνι από χαρτί κουζίνας/υγείας/σελοφάν/αλουμινόχαρτου κλπ και κολλώντας κορδέλες στην άκρη μπορούμε να ζητήσουμε από ένα παιδί που έχει αγχωθεί να φυσήξει έτσι ώστε να τεντωθούν και να ανεμίσουν όλες οι κορδέλες. Αυτό θα το βοηθήσει αφενός να μην σκεφτεται για λίγο την αιτία του άγχους αλλά και και να βρει την ανάσα του.

 

3.  Worry Stones

thumb thumb1 thumb2 thumb3

Σε ένα κομμάτι πυλό που κανατε μπαλακι, πιέστε τον αντίχειρά σας. Ψήστε το στο φούρνο γύρο στα 20 λεπτά ανάλογα με το υλικό. Το συγκεκριμένο τρικ λειτουρηεί σαν ένδειξη ανησυχίας και το παιδί μπορεί να το έχει μαζί του όλη την ώρα και να αγγίζει την λακκουβίτσα του αντίχειρά σας όταν νιώθει άγχος. Με αυτόν τον τρόπο τα κακά συναισθήματα μένουν εκεί και η τεχνική υπενθυμίζει στο παιδί ότι είναι κύριος των συναισθημάτων του.

 

 

4. Το τερατάκι που τρέφεται από άγχη

monster monster1 monster2

 

μετατρέψτε ένα παλιό κουτί ( πχ απο χαρτομάτηλα) με τέρας κρατώντας το κενό ανοιχτό. Όταν το παιδί ανησυχεί ή αγχώνεται με κάτι δώστε ένα χαρτί για να γράψει τι του προκαλεί άγχος. Έπειτα ταΐστε το στο τέρας.

 

Αυτές οι τεχνικές μπορούν να βοηθήσουν αφενός τους γονείς ώστε να εντοπίζουν και να προλαμβάνουν καταστάσεις αλλά το σημαντικότερο είναι να είμαστε σε θέση να ακούμε αυτό που έχουν να πουν τα παιδιά και να τα καθοδηγήσουμε κατάλληλα. Η αγκαλία είναι το μεγαλύτερο γιατρικό.

 

Καλή εβδομάδα,

Γεωργία

 

 

πηγή

Related Post

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

Georgia Dagli

Η Γεωργία ζει κοντά στην Ορεστιάδα. Αγγίζει τα όρια του nerd και εξακολουθεί να ασχολείται με ένα σωρό πράματα εκτός από αυτά που πρέπει. Της αρέσουν οι κατασκευές και έχει αδυναμία στον άντρα της και το Ζήκο, το πεντάχρονο ημιλαμπραντόρ.

Σχολίασε πρώτος