Οι Ψηφιακές Δεξιότητες στο Σουηδικό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Η σουηδική κυβέρνηση αποφάσισε να ενισχύσει το εθνικό πρόγραμμα σπουδών όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες. Ένα μέτρο που θα αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Από την 1η Ιουλίου, οι ψηφιακές δεξιότητες αποτελούν ουσιαστικό μέρος του εθνικού προγράμματος σπουδών της Σουηδίας στα υποχρεωτικά και στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με την απόφαση αυτή η κυβέρνηση στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιακής γνώσης των σπουδαστών και των εκπαιδευτικών.

σουηδικά σχολεία

Για το σκοπό αυτό, οι πτυχές της ψηφιακής εκπαίδευσης ενσωματώνονται σε υποχρεωτικά μαθήματα όπως η Βιολογία, η Φυσική, η Γεωγραφία, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, οι Κοινωνικές Επιστήμες και η Τεχνολογία. Επίσης, τα θέματα ψηφιακής εκπαίδευσης στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενσωματώνονται στους διάφορους τομείς: Ιστορία, Μαθηματικά, Επιστήμη, Θρησκεία, Κοινωνικές Σπουδές, Σουηδική και Σουηδική ως δεύτερη γλώσσα.

Πώς θα γίνουν συγκεκριμένα οι αλλαγές; Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να επιλύουν προβλήματα και να μεταφράζουν τις ιδέες σε δράση με δημιουργικό τρόπο χρησιμοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία. Θα εργαστούν με ψηφιακό κείμενο, μέσα και εργαλεία και θα κατανοήσουν τον αντίκτυπο του ψηφιακού μετασχηματισμού στα άτομα και την κοινωνία.

Οι ψηφιακές ικανότητες ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «η αυτοπεποίθηση, η κριτική και η υπεύθυνη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για την εκμάθηση, την εργασία και τη συμμετοχή στην κοινωνία, καθώς και η εμπλοκή τους στις ψηφιακές τεχνολογίες. Τη δημιουργία (συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού), την ασφάλεια (συμπεριλαμβανομένης του ψηφιακού καλώς έχειν και των ικανοτήτων που σχετίζονται με την ασφάλεια του κυβερνοχώρου) και την επίλυση προβλημάτων ».

Η απόφαση της σουηδικής κυβέρνησης είναι σύμφωνη με ένα σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση που ενέκρινε η Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2018. Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι να στηρίξει την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων στην εκπαίδευση. Πως? Μέσα από την επίτευξη τριών προτεραιοτήτων στα κράτη μέλη: καλύτερη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για τη διδασκαλία και τη μάθηση, ανάπτυξη ψηφιακών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω καλύτερης ανάλυσης δεδομένων και προοπτικής.

Στην πραγματικότητα, υπάρχει στην πραγματικότητα επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών ικανοτήτων στην Ευρώπη. Εδώ είναι η κατάσταση, όπως αναφέρει ο Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI):

  •     Το 37% του εργατικού δυναμικού της ΕΕ διαθέτει χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες ή καθόλου.
  •     Λιγότερο από τα μισά παιδιά βρίσκονται σε σχολεία τα οποία είναι εξαιρετικά εξοπλισμένα ψηφιακά.
  •     Μόνο το 20-25% αυτών διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που είναι σίγουροι ότι χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην τάξη.
  •     Το 18% των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ δεν συνδέονταν με ευρυζωνικές υπηρεσίες.

Η Σουηδία είναι μια χώρα στην οποία έχει καθιερωθεί εθνικός συνασπισμός για ψηφιακές δεξιότητες και θέσεις εργασίας. Ο Εθνικός Συνασπισμός είναι μια καινοτόμος εταιρική σχέση μεταξύ της οργάνωσης ψηφιακών δεξιοτήτων που εργάζεται για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε εθνικό ή τοπικό επίπεδο και για την αντιμετώπιση της έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων.

(μετάφραση από ΑΥΤΟ το άρθρο του EURYDICE, ένα δίκτυο 42 σημείων και 38 χωρών που στόχος του είναι να επεξηγήσει πως λειτουργούν τα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα ανά την Ευρωπαϊκή Ένωση )

Related Post

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

Olia

Η Όλια εργάζεται τα πρωινά στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης για το πρόγραμμα Europe Direct, τα μεσημέρια ντύνει με τη φωνή της ηχητικές παραγωγές, τα απογεύματα γράφει κείμενα και ενίοτε διδάσκει αγγλικά και τα βράδια κάνει γιόγκα. Είναι μαμά της απίθανης Δάφνης, 6, και του καταπληκτικού Αλέξανδρου, 3, οι οποίοι δίνουν ρυθμό και κατεύθυνση στη ζωή της. Τα τρία τελευταία χρόνια, έχει ρίξει άγκυρα στη Θεσσαλονίκη, στη Ναυαρίνου, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, αναπολώντας συχνά τον κήπο της στη Σαμοθράκη.

Σχολίασε πρώτος