Ξεναγήσεις κοινού στις εκθέσεις «Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν» «Μυστικοί κήποι» & «Θεατές, κοινό, άσπρος καβαλάρης, όχλος και κοπάδι»

Λόγω αυξημένης ζήτησης θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις κοινού στις εκθέσεις «Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν», «Μυστικοί κήποι» της Άννας Μαρίας Τσακάλη και «Θεατές, κοινό, άσπρος καβαλάρης, όχλος και κοπάδι» του Εδουάρδου Σακαγιάν την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου στις 18:00 και την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου στις 11:00 αλλά και στις 12:30.

 

«Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν» μια συμπαραγωγή με το #OnassisCulture

Η έκθεση επιχειρεί μια επανεκτίμηση ολόκληρου του έργου του «μεγάλου μοντέρνου» της νεοελληνικής γλυπτικής, μια διείσδυση στον τρόπο σκέψης του κάτω από το περίβλημα του μύθου που έχει δημιουργήσει η τραγική του μοίρα, η μυθιστορηματική ζωή του. Από την Τήνο, το εργαστήριο μαρμαρογλυπτικής του πατέρα του, το Σχολείο των Τεχνών στην Αθήνα, την Ακαδημία του Μονάχου, την τεράστια φήμη της Κοιμωμένης, το Ψυχιατρείο της Κέρκυρας, μετά από τα βασανιστικά μοναχικά χρόνια στην Τήνο την επάνοδο στη δημιουργία και την καθολική αναγνώριση και παραγωγή των τελευταίων χρόνων της ζωής του, ο Χαλεπάς αποκαλύπτεται: διαχρονικά θα αποτελεί σύμβολο ανόδου, πτώσης και αναγέννησης στον χώρο της δημιουργίας. Δούναι και Λαβείν -δάνειο όρων από τα κατάστιχα της πατρικής επιχείρησης, εκφράζει το αμφίδρομο δίνω-παίρνω της εικαστικής του πορείας, αναφορές, δάνεια, επιδράσεις από την παράδοση, από σύγχρονούς του καλλιτέχνες, από την αρχαιότητα, εμμονικές αναζητήσεις σε ζητήματα και αρχές γλυπτικής, νέες δημιουργίες, κτλ.

«Μυστικοί κήποι» της Άννας Μαρίας Τσακάλη

Τα λουλούδια, τα οποία αποτυπώνονται στα έργα της Άννας Μαρία Τσακάλη γίνονται σύμβολα με πολλαπλά αντιφατικά νοήματα. Πηγαία έκφραση της ομορφιάς και της ζωής, συμπυκνώνουν παράλληλα στην εύθραυστη και εφήμερη ύπαρξή τους, την τραγική μοίρα της φθοράς και του θανάτου. Παραφράζοντας τον Ελύτη μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι η ζωγραφική της Τσακάλη «αρχίζει από κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο θάνατος» («Πρώτα-πρώτα η ποίηση», Ανοιχτά Χαρτιά), αλλά η ομορφιά.

«Θεατές, κοινό, άσπρος καβαλάρης, όχλος και κοπάδι» του Εδουάρδου Σακαγιάν

Στη ζωγραφική του, με τον διάχυτο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, κυριαρχούν τα έντονα χρώματα, αλλά και η προσωπική ματιά του καλλιτέχνη. Οι θεατές του Σακαγιάν δεν νοούνται ως μονάδες, αλλά ως ενιαίο κι αδιαίρετο σύνολο. Παρόλο που διατηρούν στοιχεία της μοναδικής, της ιδιαίτερης ταυτότητάς τους, φαίνεται ότι αυτή υποτάσσεται στις επιταγές του όλου. Το ενδιαφέρον μεταφέρεται στην αποτύπωση της παθητικής συνάθροισης, που γίνεται συνώνυμη της μαζικοποίησης και του όχλου, ενώ παράλληλα η διαφορετικότητα θυσιάζεται στον βωμό μιας αδιάσπαστης ενότητας. Οι σχηματοποιημένες μορφές αποδίδονται χωρίς περιττές λεπτομέρειες -αφαιρετικά- σε καθημερινές -οικίες- σκηνές, που παραπέμπουν στις αστικές κοινωνίες, στις οποίες ζουν και δρουν. Συνεπώς οι θεατές λειτουργούν ως είδωλα της πραγματικότητας, την οποία καθένας καλείται να αποκωδικοποιήσει με γνώμονα τόσο τη συλλογική όσο και την ατομική εμπειρία.

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων είναι απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση στο 2310-247111: Τρίτη 9:00-14:00, Τετάρτη 9:00-14:00 & 17:00-21:00, Πέμπτη 9:00-14:00, Παρασκευή 9:00-14:00, Σαββατοκύριακο 10:00-18:00, Δευτέρα κλειστά.

Εισιτήριο εισόδου: 5€ (ολόκληρο), 2,5€ (μειωμένο), με το ίδιο εισιτήριο παρακολουθείτε και την ξενάγηση. Στις οργανωμένες ξεναγήσεις δεν ισχύει η πλήρης ατέλεια.

Οι επισκέπτες του Μουσείου, θα πρέπει να επιδεικνύουν στην υποδοχή του Ιδρύματος: α) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή β) πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από αυτόν, μαζί με αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω.

Οι ανήλικοι επισκέπτες από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στον χώρο.

Παρακαλούμε για την άφιξή σας στον χώρο του Μουσείου λίγη ώρα νωρίτερα της ξενάγησης ώστε να διευκολύνεται ο έλεγχος και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις.

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

Olia

Η Όλια ειναι PR specialist και εργαζεται ως Project Manager στην Κοινωφελη Επιχείρηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενω τα τελευταία δωδεκα χρονια "ντύνει" με τη φωνή της ηχητικές παραγωγές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Είναι μαμά της απίθανης Δάφνης, 9, και του καταπληκτικού Αλέξανδρου, 6, οι οποίοι δίνουν ρυθμό και κατεύθυνση στη ζωή της. Διαβαζει ασταμάτητα, λατρεύει τη ζωγραφική, μετακινείται με ποδήλατο, καπνίζει και αν ηταν πλούσια θα ειχε μεγαλύτερη δισκοθήκη. Τα εξι τελευταία χρόνια, έχει ρίξει άγκυρα στη Θεσσαλονίκη, στη Ναυαρίνου, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, αναπολώντας συχνά τον κήπο της στη Σαμοθράκη.

Σχολίασε πρώτος